Sis Djupdal Brage på Framtidens Lärande

Den 19 – 20 maj 2011 pågår konferensen Framtidens Lärande på Factory i Nacka Strand. Här blandas större föredrag med mindre workshops. På plats finns även en mängd utställare, allt från ett tiotal olika interaktiva white-boards till olika skolportaler och allt där emellan.

Djupdalsskolan höll ett seminarie kring hur man med it kan underlätta för elever med särskilda behov, både inom NO och matematik. Rektor Leskulla Carell höll detta seminarium tillsammans med Gunilla Ordell och Ruby Larsson. Filmer från seminariumet finns på Youtube. Länk kommer strax!

/Ida

Om Ida Söderman

Jag är svenska som andraspråkslärare i grunden och utbildad IT-pedagog och jobbar som utvecklingsledare på Futuraskolan med skolor och förskolor i stockholmsområdet. Jag gillar modern teknik och jag brinner för språk och språkutvecklning. Detta är en perfect match i mina ögon. Jag gillar Google drive, iPads, datorer, Youtube, sociala medier, forskningsförankring, nytänk, omtänk och choklad.
Det här inlägget postades i it-konferens och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

