På besök i Uppsala

Idag har sisdjupdalbrage tillsammans med Digital Inn varit på skoldatateket i Uppsala och pratat om iPads för elever i behov av särskilt stöd. Vi hade med oss exempel från alla tre skolenheterna och berättade både om det pedagogiska och det tekniska.

En reflektion efter vår föreläsning är dock att frågorna vi fick var av praktisk karraktär:
”Hur laddar ni alla paddor?
Hur synkar ni dem?
Hur hanterar ni inköpen av appar?”

Min tanke är då att ni kanske är fler därute som vill ha detaljer om hur vi hanterar våra paddor? Vad säger ni? Vill ni ha ett praktiskt inlägg?

Om Ida Söderman

Jag är svenska som andraspråkslärare i grunden och utbildad IT-pedagog och jobbar som utvecklingsledare på Futuraskolan med skolor och förskolor i stockholmsområdet. Jag gillar modern teknik och jag brinner för språk och språkutvecklning. Detta är en perfect match i mina ögon. Jag gillar Google drive, iPads, datorer, Youtube, sociala medier, forskningsförankring, nytänk, omtänk och choklad.
Det här inlägget postades i 1:1, paddagogik. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till På besök i Uppsala

  1. Lena Blomberg skriver:

    Tack för en givande eftermiddag!
    Det var roligt att få se och höra om de pedagogiska användningarna och fördelarna av att använda paddorna. Men den praktiska informationen var också givande. Så ja tack, lite mer detaljer om detta vore jättebra!

  2. Peter Å skriver:

    Jag kan skriva ett inlägg om Tap the Frog:s fördelar också…

Kommentera

