Fsk goes iPad

Nu är förskolans iPads förberedda för lansering!

Vår plan är att smyga in dem, ut till pedagogerna på en pilotavdelning som får testa, leka och tycka i tre veckor och sedan ska de in i barngruppen! Just nu håller jag på att samla lite appar och försöka skanna marknaden på autism- och kommunikationsappar såväl som ”vanliga” förskoleappar.

På förskolan kommer vi att köra iPad 2, 16gb och wifi.

På torsdag är det dags: då ger sig förskolan in i leken och vi är glada över att nu kunna säga att alla fyra delar av vår enhet (sis, djupdal, brage och förskolan) nu har iPads i verksamheten!

20120123-171617.jpg

Om Ida Söderman

Jag är svenska som andraspråkslärare i grunden och utbildad IT-pedagog och jobbar som utvecklingsledare på Futuraskolan med skolor och förskolor i stockholmsområdet. Jag gillar modern teknik och jag brinner för språk och språkutvecklning. Detta är en perfect match i mina ögon. Jag gillar Google drive, iPads, datorer, Youtube, sociala medier, forskningsförankring, nytänk, omtänk och choklad.
Det här inlägget postades i paddagogik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

