Dagens förskoletips:

Sollentuna kommun har lagt upp en egen sajt om lärplatta i förskolan:

https://sites.google.com/a/edu.sollentuna.se/ipad-i-foerskolan/

Här finns allt från pedagogiska tips med app-förslag till enkla kom-igång-manualer.
Sajten är gjord av ”riktiga” pedagoger som testat allt i verksamheten och därmed talar av erfarenhet.

Vi gillar’t!

Om Ida Söderman

Jag är svenska som andraspråkslärare i grunden och utbildad IT-pedagog och jobbar som utvecklingsledare på Futuraskolan med skolor och förskolor i stockholmsområdet. Jag gillar modern teknik och jag brinner för språk och språkutvecklning. Detta är en perfect match i mina ögon. Jag gillar Google drive, iPads, datorer, Youtube, sociala medier, forskningsförankring, nytänk, omtänk och choklad.
Det här inlägget postades i förskolan. Bokmärk permalänken.

Kommentera

