Syamaks och Colins ma/no-app-tips:

Många av er där ute har i olika sammanhang fått förmånen att lyssna/workshoppa med Colin och Syamak, ma/no-lärare på Sollentuna International School.

Här är listan på deras kan-inte-vara-utan-appar:


iCircuit (75 kr)


Algebra touch (15 kr)


Sketchpad explorer (gratis)


Whiteboard HD (38 kr)


iCell (gratis)


Molecule (gratis)

Vi vill dock ALLTID i alla olika samband passa på att säga följande:

  • Tekniken ersätter inte läraren!
  • Undervisningen är lärarledd (ej att förväxla med katederundervisning)
  • Appar i sig själv är inte undervisning, lärarens pedagogik och fantasi sätter gränser till hur och vad apparna kan användas till.

 

Om Ida Söderman

Jag är svenska som andraspråkslärare i grunden och utbildad IT-pedagog och jobbar som utvecklingsledare på Futuraskolan med skolor och förskolor i stockholmsområdet. Jag gillar modern teknik och jag brinner för språk och språkutvecklning. Detta är en perfect match i mina ögon. Jag gillar Google drive, iPads, datorer, Youtube, sociala medier, forskningsförankring, nytänk, omtänk och choklad.
Det här inlägget postades i appar, paddagogik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

