SISDjupdalBrage på Framtidens Lärande i Nacka

Tisdag och onsdag, 15-16 maj, träffar ni oss från #sisdjupdalbrage på Framtidens Lärande i Factory, Nacka strand.

I Sollentuna Kommuns monter pratar Ayla och Allan om IKT på fritids, och Ida, Peter, Gunilla och Leskulla berättar hur våra olika skolor använder IT för elever i behov av särskilt stöd.

SKL (Sveriges Kommuner och Landsting) kommer också att ha en monter på plats, och där träffar ni bl.a. Darren som pratar om hur IT blir det stöd som det är tänkt att vara för alla elever.

Dessutom kan ni säkerligen träffa flera av oss i Datafonts monter när vi arbetar med ActivEngage. Det är ju så kul, så vem kan hålla sig därifrån?
Kom och säg hej!

Om Ida Söderman

Jag är svenska som andraspråkslärare i grunden och utbildad IT-pedagog och jobbar som utvecklingsledare på Futuraskolan med skolor och förskolor i stockholmsområdet. Jag gillar modern teknik och jag brinner för språk och språkutvecklning. Detta är en perfect match i mina ögon. Jag gillar Google drive, iPads, datorer, Youtube, sociala medier, forskningsförankring, nytänk, omtänk och choklad.
Det här inlägget postades i 1:1, delade dokument, it-konferens, paddagogik, pedagogik. Bokmärk permalänken.

Kommentera

